Μια οφειλόμενη απάντηση σε όσους αρέσκονται να διαστρεβλώνουν τα γεγονότα. - Sourta-Ferta

Post Top Ad

Μια οφειλόμενη απάντηση σε όσους αρέσκονται να διαστρεβλώνουν τα γεγονότα.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,   

Τη Δευτέρα 30 Μαρτίου 2015 ο Σύλλογος Δασκάλων Χαλκίδας πραγματοποίησε Έκτακτη Γενική Συνέλευση με θέμα τις εξελίξεις στο χώρο της Παιδείας.
    Κατά τη διάρκεια της συζήτησης για τις θέσεις του κλάδου κατηγορήθηκα από συνάδελφο «πως μεροληπτώ εναντίον των ΡΟΜΑ» (αν διατυπώνω σωστά την «κατηγορία» αν όχι, ας με συγχωρέσει γιατί δεν κατάλαβα καλά για ποιο πράγμα κατηγορούμαι) κι ότι εξαιτίας μου ο Σύλλογος δεν πήρε την απόφαση που εκείνη ήθελε σε μία συγκεκριμένη συζήτηση του Δ.Σ..
Αν και προσπάθησα να απαντήσω άμεσα, δεν κατέστη δυνατό αυτό διότι ειπώθηκε σχεδόν στη  λήξη της συνέλευσης και δε μου δόθηκε άμεσα ο λόγος, αν και ήταν θέμα επί προσωπικού.
Επειδή δεν είναι δυνατόν να αφήσω αναπάντητες τις «κατηγορίες» κι επειδή οφείλω να υπερασπίσω τον εαυτό μου αλλά και την αλήθεια απέναντι σε όσους τη διαστρεβλώνουν, σας παραθέτω τα γεγονότα όπως έγιναν.
Στις 6/2/2015 συγκλήθηκε έκτακτο Δ.Σ. του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας έπειτα από πρόταση συγκεκριμένης παράταξης. Στα πρακτικά του Δ.Σ. η συγκεκριμένη συνεδρίαση είναι η 17η και επικαλούμαι τα πρακτικά για όποιον αμφισβητήσει τα λεγόμενά μου.
Στη συγκεκριμένη συνεδρίαση το μοναδικό θέμα ήταν: «Τα δικαιώματα των παιδιών Ρομά του οικισμού Χαραυγή».
Αφού αναγνώστηκε το κείμενο – πρόταση της παράταξης που συγκάλεσε το Δ.Σ. κι αφού δόθηκαν οι απαιτούμενες διευκρινίσεις, η διαδικασία συνεχίστηκε με την τοποθέτηση των μελών του Δ.Σ.
Εν πολλοίς το κείμενο που κληθήκαμε να υπερψηφίσουμε υποστήριζε ότι ο Δήμος είχε αποφασίσει να διαλύσει τα οικήματα των ΡΟΜΑ κι ότι υπάρχουν πλειονοτικοί περίοικοι της περιοχής της Χαραυγής που συμπεριφέρονται ρατσιστικά εναντίον τους! Φυσικά δεν υπήρχε κανένα τέτοιο  περιστατικό καταγεγραμμένο, ακόμα και η «πρόθεση» του Δήμου να διαλύσει τον καταυλισμό  ήταν στο πλαίσιο του «μάθαμε», «ακούστηκε», «μας είπαν», «υπάρχουν φήμες».

Η τοποθέτησή μου ήταν η εξής :
(αντιγραφή από τα πρακτικά)

«Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Ως εκ της θέσης μου ως αιρετού μέλους  αντιπολιτευόμενης  δημοτικής παράταξης, θα ήταν εύκολο να προσυπογράψω το συγκεκριμένο κείμενο. Εύκολο αλλά όχι έντιμο και σοβαρό.
Από πού προκύπτει, αλήθεια, ότι είναι επιλογή του Δήμου να γκρεμίσει οποιοδήποτε οίκημα; Υπάρχει απόδειξη σε όσα γράφετε στο κείμενο ή είναι δικές σας εκτιμήσεις;
Είμαστε ως εκπαιδευτικοί υποχρεωμένοι να υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματα όλων των παιδιών, είτε είναι ΡΟΜΑ, είτε δεν είναι ΡΟΜΑ. Από εκεί και πέρα, ως πολίτες είμαστε υποχρεωμένοι να εφαρμόζουμε το Σύνταγμα και να τηρούμε τους νόμους.
Σε κάθε περίπτωση δεν είμαι δικαστικός, ούτε επιθυμώ να υποκαταστήσω τη Δικαιοσύνη και να κρίνω τη νομιμότητα των πράξεων της πολιτείας.
Όσον αφορά στο κείμενο δηλώνω ξεκάθαρα  την αντίθεσή μου στο σημείο που αναφέρει ότι «δεν έχουν να αντιμετωπίσουν…. αγαθό : το νερό».
Επειδή έχω άμεση επαφή και προσωπική άποψη για αυτούς που το Τ.Θ.  αποκαλεί «πλειονοτικούς περίοικους» δηλώνω ότι ο χαρακτηρισμός αυτός είναι άδικος, προσβλητικός και απαράδεκτος.
Όσον αφορά στη δεύτερη παράγραφο πιστεύω ότι πρέπει να αντικατασταθεί με την φράση «οφείλει η πολιτεία να προστατεύσει όλα τα παιδιά και να εφαρμόσει την κείμενη νομοθεσία.»
Τέλος η τρίτη παράγραφος είναι κατά την άποψή μου ανούσια και περιττή.
Δεν υπάρχει καμία λογική στο να καλούμε τον οιονδήποτε να διαψεύσει φήμες για τις οποίες προφανώς και δεν ευθύνεται. Τις ευθύνες να τις αναζητήσετε σε αυτούς που  δημιουργούν τις φήμες και σας τις μετέφεραν.
Όσον αφορά στη διατύπωση του κειμένου, την υπερψηφίζω μόνο στην περίπτωση που υπάρχει σαφή διαβεβαίωση του νομικού μας συμβούλου ότι το χωρίο της δεύτερης παραγράφου «και να ακολουθεί τις συστάσεις… έως όλα τα παιδιά των Ρομά.» δεν αποτελεί αυθαίρετο χαρακτηρισμό.
Νομίζω ότι από την τοποθέτησή μου είναι ξεκάθαρη η θέση μου αναφορικά με τα δικαιώματα όλων των παιδιών που προσωπικά δε θα τα διακρίνω σε ΡΟΜΑ και μη ΡΟΜΑ.
Μάλιστα μου έκανε μεγάλη εντύπωση ότι υπήρξε μεγάλη αντίδραση στην πρότασή μου να υποστηρίξουμε ότι η πολιτεία (στο σύνολό της) οφείλει να προστατεύει τα παιδιά κι όχι μόνο ο Δήμος! Δε ξέρω γιατί μπορεί να συνέβη αυτό, πάντως, πριν λίγους μήνες εκτιμώ ότι δε θα γινόταν κάτι τέτοιο.
Από εκεί και πέρα, επειδή είχαμε ήδη συζητήσει επί μακρόν το θέμα κι επειδή και προσωπικά δεν είχα λόγο να συνεχίσω μια κουβέντα χωρίς νόημα, αποχώρησα με την εντύπωση ότι μειοψήφησα καταψηφίζοντας το κείμενο, αν και είχε υποστεί αλλαγές , πάντως όχι όλες όσες πρότεινα εγώ.
Όταν διάβασα την επίσημη ανακοίνωση του Συλλόγου μας διαπίστωσα ότι ήταν ακριβώς αυτή που είχα προτείνει στην τοποθέτησή μου. Έπειτα από επικοινωνία με την Πρόεδρο του Συλλόγου μας πληροφορήθηκα ότι μετά την αποχώρησή μου και έπειτα από διεργασίες  όλα τα μέλη του Δ.Σ. αποδέχτηκαν τις θέσεις μου και το ψήφισμα βγήκε ΟΜΟΦΩΝΑ.
Γι’ αυτό, λοιπόν, κατηγορούμαι ότι «ποδηγέτησα» τις αποφάσεις του Συλλόγου! Με λίγα λόγια κατηγορούμαι γιατί κατάφερα με επιχειρήματα να πείσω τους συναδέλφους μου για την ορθότητα της θέσης μου!
Αυτή είναι η αλήθεια κι όποιος θέλει, μπορεί να διαβάσει τα πρακτικά του Συλλόγου μας.
Χαίρομαι που ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας αντιμετώπισε το ζήτημα με σοβαρότητα, υπευθυνότητα και ευαισθησία, χωρίς να παρασυρθεί σε άστοχες κι αδιέξοδες ενέργειες, όσο κι αν αυτό στεναχώρησε κάποιους.
Τα συμπεράσματα δικά σας.

Μπλέτσας Χρήστος

Μέλος του Δ.Σ. του
Συλλόγου Δασκάλων
και Νηπιαγωγών Χαλκίδας


************************************************************************

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου



EVIA XALKIDA PHOTOS

Pages