Φωτογραφίες κολύμβησης Περιφέρειας
https://goo.gl/photos/HxiLrncuKw2PFT3a6
lefta4you
http://lefta4you.blogspot.gr/

amung

Be human!

Μας είδαν

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

.

Εισήγηση του Τάσου Πρατσόλη στο Νομοσχέδιο του Υπ. Εσωτερικών

Σήμερα, 27 Ιουλίου 2017, ξεκίνησε η συζήτηση και ψήφιση του Νομοσχεδίου του Υπ. Εσωτερικών με τίτλο «Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης Αποχέτευσης (Δ.Ε.Υ.Α.). Ρυθμίσεις σχετικές με την οργάνωση, τη λειτουργία, τα οικονομικά και το προσωπικό των Ο.Τ.Α.. Ευρωπαϊκοί Όμιλοι Εδαφικής Συνεργασίας. Μητρώο Πολιτών και άλλες διατάξεις», ύστερα από την ενδελεχή επεξεργασία του στην αρμόδια επιτροπή.
Εισηγητής του Νομοσχεδίου ήταν ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ευβοίας Πρατσόλης Αναστάσιος. Στην εισήγησή του ο κ. Πρατσόλης μεταξύ άλλων, τόνισε την αναγκαιότητα στήριξης του εν λόγω Νομοσχεδίου από όλα τα κόμματα,  αφού πολλές από τις διατάξεις του αποτελούν χρόνια αιτήματα των φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λύνουν στρεβλώσεις, παθογένειες και αδικίες του παρελθόντος.

Ακολουθεί ολόκληρη η εισήγηση του κ. Πρατσόλη Αναστάσιου

Ευχαριστώ κ. Πρόεδρε,
Κυρίες και κύριοι Βουλευτές,
Το  υπαρξιακό αίτημα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ήταν και παραμένει ακριβώς η εξασφάλιση του Αυτοδιοίκητου. Και λέω παραμένει γιατί στην πραγματικότητα και παρά τους κατά καιρούς μεγαλεπήβολους σχεδιασμούς και εξαγγελίες, ουδέποτε πήρε σάρκα και οστά στη χώρα μας. Κραυγαλέα απόδειξη, η μεταφορά αρμοδιοτήτων, χωρίς όμως την αντίστοιχη μεταφορά πόρων και εργαλείων ώστε να μπορεί να λειτουργήσει.
Ως παλιός αλλά και εν ενεργεία αυτοδιοικητικός, έχω βιώσει την αναμφίβολη γοητεία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και ειδικά του πρώτου βαθμού, καθώς είναι άμεσα συνδεδεμένη με την καθημερινότητα και τα χειροπιαστά πράγματα που μπορούν να γίνουν, σε αντιδιαστολή με την κεντρική εξουσία που στερείται του πλεονεκτήματος της εγγύτητας. Είναι πολυδαίδαλη και πολλές φορές, πνιγμένη στην πολυνομία και τις αντιφάσεις. Από την άλλη πλευρά, είναι ακόμα πιο κραυγαλέες οι συνέπειες των δυσλειτουργιών, της έλλειψης πόρων, της ανεπάρκειας του θεσμικού πλαισίου να στηρίξει επαρκώς αυτόν το σπουδαίο θεσμό.
Η θεμελιώδης αντίφαση στον πυρήνα της λειτουργίας της Τοπικής Αυτοδιοίκησης πηγάζει κατά τη γνώμη μου από την απόσταση μεταξύ εξαγγελιών και πραγματικών προθέσεων όλων των προηγούμενων Κυβερνήσεων. Αν και μιλούσαν για Δημοκρατικούς θεσμούς, στο βάθος του μυαλού τους είχαν το πελατειακό κράτος και το ρουσφέτι. Η μοναδική ίσως καινοτομία που άντεξε στο χρόνο και θα πρέπει να τη μνημονεύσουμε είναι η δημιουργία των ΚΕΠ.
Σήμερα, καλούμαστε να λύσουμε τον γόρδιο δεσμό χρόνιων δυσαρμονιών, στρεβλώσεων, παθογενειών. Στρατηγικός στόχος  της Κυβέρνησής μας είναι η αντικατάσταση συνολικά του ν. 3852/2010 (Καλλικράτης), από ένα άλλο, περισσότερο  σύγχρονο, λειτουργικό και κυρίως  δημοκρατικό πλαίσιο, καθώς η αρχιτεκτονική, η οργανωτική δομή, η φιλοσοφία του αν θέλετε, αποδείχθηκε στην πράξη ότι δεν εξυπηρετούν αποτελεσματικά τις ανάγκες για τις οποίες οικοδομήθηκε το συγκεκριμένο σύστημα.
Η αντικατάσταση του «χρεωκοπημένου» Καλλικράτη, θα γίνει σε επόμενο στάδιο και θα πληρούνται όλες οι αναγκαίες και ικανές συνθήκες για ένα τέτοιας εμβέλειας εγχείρημα, όπως ο συνολικός σχεδιασμός, η εσωτερική συνοχή, η στόχευση η κωδικοποίηση. Και κυρίως η δημοκρατική λειτουργία και η διαφάνεια στη λήψη των αποφάσεων.
Στην παρούσα φάση επιχειρείται μια κατ’ αρχήν ρύθμιση σημαντικών θεμάτων λειτουργίας και οργάνωσης των ΟΤΑ  Α και Β βαθμού, που επρόκειτο να λυθούν με Προεδρικά Διατάγματα όπως προέβλεπε ο ν. 3852/2010 αλλά ουδέποτε συνέβη αυτό.
 Πρόκειται για χρόνια αιτήματα των φορέων της Τ.Α. τα οποία επιτέλους  εισακούστηκαν. Ο διάλογος μαζί τους υπήρξε μακροχρόνιος και επίπονος. Αυτό αποδείχτηκε άλλωστε στην πρόσφατη ακρόαση, καθώς το νομοσχέδιο χαρακτηρίστηκε από όλους τους φορείς, «θετικό», «πολύ θετικό», «ικανοποιητικό», «ότι καλύπτει το 100% των προτάσεών μας», «σημαντική παρέμβαση», όπως ακριβώς το δήλωσαν οι ίδιοι.
Αυτός είναι ο λόγος που το σ/ν απέκτησε το δικό του ούριο άνεμο. Τον έδωσαν οι φορείς, ενώ κάποιοι επιδίωκαν και εκλιπαρούσαν μάλιστα γι’ αυτό, τον μη ούριο άνεμο.
Πρέπει όμως να επισημάνω ότι και κατά την κοινοβουλευτική διαδικασία των επιτροπών αναπτύχθηκε ένας γόνιμος και ουσιαστικός διάλογος παρά τις κορόνες που ακούστηκαν για «ρουσφετολογικές διατάξεις», «πελατειακό», «ευνοιοκρατία» και άλλα τέτοια λεκτικά πυροτεχνήματα.
Και όλα αυτά από τους εκπροσώπους των 2 κομμάτων που κυβέρνησαν τη Χώρα όλα τα προηγούμενα χρόνια και εισήγαγαν αυτές τις έννοιες στην πολιτική ζωή της Χώρας, και όχι μόνο αυτό, αλλά στήριζαν και στηρίχτηκαν πολιτικά σ’ αυτό το πελατειακό σύστημα.
Αποδείχτηκε άλλωστε, και κατά τη συζήτηση στις συνεδριάσεις της επιτροπής, από τις τοποθετήσεις των εισηγητών των δύο κομμάτων, που δεν ασχολήθηκαν με το περιεχόμενο του νομοσχεδίου αλλά περιορίστηκαν σε γενικόλογους αφορισμούς περί αποσπασματικότητας των διατάξεων, επιδεικνύοντας έλλειψη γνώσης αλλά και την ταξική τους αδυναμία να δεχτούν λύσεις σε προβλήματα που ταλανίζουν εδώ και χρόνια τόσο τους εργαζόμενους όσο και τους αιρετούς των ΟΤΑ και στο τέλος – τέλος και τους πολίτες.
Και μάλιστα να το χαρακτηρίζουν και ως ρουσφετολογικό.
Την απάντηση βέβαια δεν τη δίνουμε εμείς. Την έδωσαν οι φορείς που είπαν: «Όχι, δεν είναι ρουσφέτια. Ήταν ελλείψεις, ήταν παθογένειες, είναι αιτήματα των δικών μας διαχρονικών αγώνων».
Γι’ αυτό κύριοι της αντιπολίτευσης η τυφλή άρνηση κάθε πρωτοβουλίας ακόμα και αν αυτή προέρχεται, όπως αποδείχτηκε, από τους φορείς του βασικού πυλώνα της Δημοκρατίας μας, την Τ.Α., καθιστά επιτακτική την ανάγκη επιτέλους το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης να αποκτήσει ένα αξιόπιστο αφήγημα. Γιατί, σήμερα, το αφήγημα της τυφλής πόλωσης δεν είναι πρόταση διεξόδου αλλά πρόταση απελπισίας.
Ο δεύτερος πυλώνας της κριτικής που άσκησε η αντιπολίτευση είναι ότι αυτό το νομοσχέδιο δεν αποτελεί μεταρρυθμιστική τομή. Μόνο που κάτι τέτοιο δεν το ισχυριστήκαμε ποτέ. Αυτό σημαίνει ότι δεν διαθέτει άρωμα μεταρρυθμιστικό; Πιστεύω πως είναι λανθασμένη αυτή η ισοπεδωτική αντίληψη. Το Μητρώο Πολιτών αποτελεί μια καινοτόμα εφαρμογή και έρχεται να συνδυάσει δύο βάσεις δεδομένων, του ληξιαρχείου και του δημοτολογίου.
Επίσης, οι διατάξεις για τις ΔΕΥΑ, που είναι η ναυαρχίδα των δημοτικών επιχειρήσεων, κινούνται στη λογική της ενσάρκωσης ενός νέου ρόλου που θα τους επιτρέπει τη χρησιμοποίηση των νέων επενδυτικών εργαλείων αλλά και μια πιο ευέλικτη και δημοκρατική διοίκηση
Το σημερινό νομοσχέδιο αποτελείται από 140 άρθρα διαρθρωμένο σε τέσσερα μέρη και απαρτίζεται από διατάξεις με τις οποίες επιδιώκεται να διευκολυνθεί η λειτουργία των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης A’ και Β΄ Βαθμού και να διευρυνθεί το δίχτυ προστασίας για τους εργαζόμενους στους ΟΤΑ, καθώς 30 άρθρα ρυθμίζουν αποκλειστικά και μόνο ζητήματα που τους αφορούν και τους αποδεσμεύουν από την ομηρία που τους είχαν εγκλωβίσει οι προηγούμενες Κυβερνήσεις.
Ιδιαίτερη σημασία έχει η παρέμβαση για τον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας των Δημοτικών Επιχειρήσεων  Ύδρευσης Αποχέτευσης αλλά και η δυνατότητα χρήσης νέων επενδυτικών εργαλείων, που αποτυπώνεται στο Πρώτο Μέρος του.
Ρυθμίζονται θέματα σχετικά με την σύνθεση και τον τρόπο ορισμού των ΔΣ των ΔΕΥΑ ώστε να γίνει αντιπροσωπευτικότερη (συμμετοχή εκπροσώπου της μειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου, των εργαζομένων και περιβαλλοντικού ή κοινωνικού φορέα).
Δίνεται η δυνατότητα, είτε να αναστέλλουν την είσπραξη του τέλους σε ποσοστό 80% επί της αξίας του καταναλισκόμενου ύδατος, με σκοπό τη μελέτη, κατασκευή ή επέκταση έργων ύδρευσης και αποχέτευσης, εφόσον δεν υπάρχει ανάγκη για σχετικά έργα, είτε να ορίσουν ποσοστό μικρότερο απ’ αυτό. Ακόμα θεωρούνται νόμιμες οι αποφάσεις Δ.Σ. των ΔΕΥΑ που δεν προχώρησαν στην είσπραξη αυτού του τέλους.
Παρέχεται η δυνατότητα στο ΔΣ της επιχείρησης να θεσπίζει ειδικό τιμολόγιο για τις ευπαθείς ομάδες των καταναλωτών σύμφωνα με τα ισχύοντα αντικειμενικά κριτήρια, ενώ εναρμονίζεται η διαμόρφωση της τιμολογιακής πολιτικής των ΔΕΥΑ με τη θεσμοθετημένη αρχή της «ανάκτησης του κόστους του νερού». (ευρωπαϊκή οδηγία 2000/60/ΕΚ)
Παρέχεται η δυνατότητα εξόφλησης ληξιπρόθεσμων οφειλών των ΔΕΥΑ προς τους Δήμους σε δόσεις οι οποίες μπορούν να φτάσουν ακόμη και τα 10 έτη απαλλαγμένες από προσαυξήσεις και πρόστιμα.
Στο Δεύτερο Μέρος επιχειρείται η αντιμετώπιση μιας σειράς επιμέρους ζητημάτων που οι ίδιοι οι θεσμικοί εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αλλά και οι φορείς εκπροσώπησης των εργαζομένων της έχουν αναδείξει και προτείνουν διαχρονικά για την καλύτερη λειτουργία των υπηρεσιών των ΟΤΑ και τη βελτίωση του υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου.
Ρυθμίζονται ζητήματα σχετικά με τη λύση επιχειρήσεων των Ο.Τ.Α. και αντιμετωπίζονται σοβαρές εκκρεμότητες που δημιουργούνται σε σχέση με την περιουσία και το προσωπικό τέτοιων επιχειρήσεων, καθώς και ζητήματα σχετικά με τη διευκόλυνση της άσκησης των καθηκόντων των αιρετών εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Διασφαλίζεται η συνέχιση προγραμμάτων και η αξιοποίηση πόρων και χρηματοδοτικών εργαλείων που πρέπει να κατευθυνθούν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Αντιμετωπίζονται ζητήματα σχετικά με την οικονομική λειτουργία, τα έσοδα, την περιουσία και την αναπτυξιακή πολιτική των ΟΤΑ.
Παράλληλα, εισάγονται ρυθμίσεις σχετικές με το προσωπικό με γνώμονα τόσο τη διευκόλυνση της εύρυθμης λειτουργίας των υπηρεσιών όσο την αναβάθμιση των όρων παροχής της εργασίας τους και της διασφάλισης της υγείας και ασφάλειας κατά την παροχή των υπηρεσιών τους.
Επίσης αντιμετωπίζονται ζητήματα που αφορούν:
Στην Αντιμισθία Αντιδημάρχων και  Αποζημιώσεις δημοτικών συμβούλων.
Στην παροχή Μέσων Ατομικής Προστασίας και μέτρα για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων στους Ο.Τ.Α. Προβλέπονται δε, και  κυρώσεις σε δημοτικές αρχές και νομικά πρόσωπα που δεν τηρούν τη νομοθεσία  για την ασφάλεια και υγιεινή στους χώρους εργασίας.
Διευρύνονται οι δικαιούχοι (μόνιμοι και συμβασιούχοι) του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας.
Καθίστανται αφορολόγητα και ακατάσχετα τα βοηθήματα που χορηγούν οι Δήμοι σε οικονομικά αδύναμους πολίτες ή πολύτεκνους σε περίπτωση εκτάκτου ανάγκης.
Θεσπίζεται παροχή κινήτρων σε εργαζόμενους Ο.Τ.Α. παραμεθόριων και νησιωτικών περιοχών.
Θεσπίζεται πρόβλεψη για ευνοϊκές ρυθμίσεις οφειλών έως 100 δόσεις στους Δήμους όπως πρόστιμα, κλήσεις, τέλη και εισφορές με απαλλαγή προσαυξήσεων και τόκων.
Δίδεται ακόμα  η δυνατότητα σε ιδιώτες να ιδρύουν και να λειτουργούν Κέντρα Αποτέφρωσης Νεκρών.
Στο τρίτο μέρος του παρόντος σχεδίου νόμου ρυθμίσεις οι οποίες επιφέρουν σημαντικές αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των Ευρωπαϊκών Ομίλων Εδαφικής Συνεργασίας (Ε.Ο.Ε.Σ.) ώστε αυτό να προσαρμοστεί στα όσα ορίζονται στον Κανονισμό(ΕΕ) αριθ.1302/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Δεκεμβρίου 2013.
Με τις προβλεπόμενες διατάξεις επιχειρείται η επικαιροποίηση των όσων προβλέπει η θεσμική αρχιτεκτονική της πολιτικής συνοχής της ΕΕ της προγραμματικής περιόδου 2014-2020 για τους ΕΟΕΣ, αλλά και ο εμπλουτισμός της κείμενης νομοθεσίας με διατάξεις που παρέχουν τα μέσα και τη δυνατότητα σε αυτούς τους Ομίλους που έχουν την έδρα τους στη χώρα μας να ανταποκριθούν στον προβλεπόμενο από την ενωσιακή νομοθεσία αναπτυξιακό ρόλο τους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Χώρα μας βρίσκεται μεταξύ των ελαχίστων κρατών-μελών που θεσμικά τολμούν να εντάξουν ένα νέο εργαλείο στην αναπτυξιακή στρατηγική τους.
Στο τέταρτο και τελευταίο μέρος του νομοσχεδίου και στο πρώτο του κεφάλαιο, προβλέπεται η δημιουργία πληροφοριακού συστήματος με την ονομασία «Μητρώο Πολιτών». Πρόκειται για μια εκσυγχρονιστική τομή που συνδυάζει τις βάσεις δεδομένων του ληξιαρχείου και του δημοτολογίου και θα αντικαταστήσει τα απαρχαιωμένα χειρόγραφα συστήματα. Θα επιτρέπει μια ευέλικτη διαχείριση και ουσιαστική μείωση της γραφειοκρατίας, με στόχο τη διευκόλυνση των συναλλαγών των πολιτών με τους Δήμους.
 Στο δεύτερο κεφάλαιο προβλέπεται μεταξύ άλλων η σύσταση Ειδικής Γραμματείας Ιθαγένειας, υπαγόμενη απευθείας στον Υπουργό Εσωτερικών, όπως είχε εξαγγελθεί κατά την πρόσφατη επίσκεψη του Πρωθυπουργού στο Υπουργείο Εσωτερικών.

Αγαπητές Συναδέλφισσες, αγαπητοί Συνάδελφοι,
Συζητάμε σήμερα το νομοσχέδιο «σκούπα» που καθαρίζει παθογένειες των Ο.Τ.Α., για να δανειστώ τον τίτλο κάποιας εφημερίδας. Πώς όμως έχουν προκύψει αυτές οι παθογένειες;
Η απάντηση βρίσκεται στο ότι αυτό το πελατειακό κράτος που στήθηκε στις περασμένες  δεκαετίες, δεν είχε ούτε την πολιτική βούληση, αλλά ούτε και την ιδεολογική θέση να λύσει τέτοιου είδους προβλήματα. Γιατί ακριβώς όταν οι πολίτες παύουν να είναι ενεργοί και ισότιμοι αλλά το σύστημα τους θέλει πολίτες-πελάτες-ψηφοφόρους για να τους κρατάει ομήρους, τότε δημιουργεί πλαίσιο με νομικές ασάφειες και παραβλέψεις.
Για εμάς, την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που θέλουμε τους πολίτες ενεργούς και ισότιμους, η επίλυση αυτών των χρόνιων προβλημάτων αποτελεί πρώτιστο μέλημα και καθήκον.
Ειδικά τώρα, μετά το επιτυχές κλείσιμο της δεύτερης αξιολόγησης, τη σταδιακή αλλά σημαντική βελτίωση όλων των δεικτών της οικονομίας και την μείωση της ανεργίας οφείλουμε, και αυτό θα κάνουμε με όλες μας τις δυνάμεις, να δώσουμε ανάσες στην καθημερινότητα των πολιτών που σήκωσαν και σηκώνουν το βάρος της κρίσης όλα αυτά τα χρόνια.
Δίνουμε τη μάχη σε όλα τα επίπεδα, για να βγάλουμε τη χώρα από το βάλτο της κρίσης που την οδήγησαν οι πολιτικές που εφαρμόστηκαν μέχρι το 2015 κόντρα σε όλα τα καταστροφολογικά αφηγήματα της Ν.Δ.  Αρχικά με το αφήγημα ότι η Χώρα οδηγείται στην καταστροφή κλείσει δεν κλείσει η αξιολόγηση, τώρα έκλεισε και όχι μόνο δεν καταστραφήκαμε αλλά όπως είπα και πιο πάνω οι δείκτες της οικονομίας βελτιώνονται, η ανεργία μειώνεται, έχουμε μπει ήδη σε αναπτυξιακή τροχιά και οι επενδύσεις αρχίζουν να εμφανίζονται και εν τω μεταξύ η Χώρα βγήκε στις αγορές με αρκετά ικανοποιητικά αποτελέσματα δεδομένων των συνθηκών.
Αφού και αυτό το σενάριο δεν σας βγήκε, άρχισε το άλλο αφήγημα περί κατάλυσης των θεσμών και του Κράτους Δικαίου αλλά και το φοβερό που ακούγεται για κατάλυση της ελευθερίας του τύπου. ΑΙΔΩΣ ΑΡΓΕΙΟΙ! Δεν υπήρχε ποτέ στην πολιτική ιστορία του τόπου Κυβέρνηση που να έχει απέναντί της έναν τόσο έντονο και πολωτικό αντικυβερνητικό τύπο.
Εμείς όμως προχωράμε, με σταθερά βήματα και πολύ δουλειά, με όπλο μας τη θέλησή μας να αλλάξουμε τη θλιβερή πραγματικότητα των μνημονίων που εσείς μας οδηγήσατε με την πολιτική σας, και εφόδια την ιδεολογία και τις διαχρονικές αξίες της Αριστεράς, αλλά και με την δύναμη που μας έδωσε και θα μας δώσει ο λαός.
Και να είστε σίγουροι ότι παρά τις δυσκολίες, και να το θυμάστε αυτό, θα καταφέρουμε να βγάλουμε τη Χώρα από την σκοτεινιά της επιτροπείας στο ξέφωτο της ανάπτυξης.

Σας ευχαριστώ.

*******************************************************************************
Ξενώνας " Αμανδρυάδες " στο Καρπενήσι.
Κλίκ στην φωτογραφία για να ΔΕΙΤ
Ε
http://www.amadryades.gr/



Η Επιλογή είναι δική σου

Posted by Sourta Ferta on 6:30 μ.μ. . Filed under , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 σχόλια for � Εισήγηση του Τάσου Πρατσόλη στο Νομοσχέδιο του Υπ. Εσωτερικών �

Leave comment

ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Photo Gallery