Της Άγιας Νύχτας Τ' Όνειρο - Sourta-Ferta

Post Top Ad

Της Άγιας Νύχτας Τ' Όνειρο

Αντί ευχετήριας κάρτας ο φίλος Γιώργος Νικολαϊδης μας έστειλε ένα ποίημα που έχει γράφει ο Θανάσης Νικολαϊδης που τόσο γρήγορα και ανεπάντεχα έφυγε από κοντά μας πριν περίπου τέσσερα χρόνια.

Ο Θανάσης Ιωσ. Νικολαΐδης γεννήθηκε στις Φέρρες Έβρου και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη, όπου τέλειωσε το γυμνάσιο και το Πανεπιστήμιο (Φυσικός).
Αποφοίτησε από τη σχολή δημοσιογραφίας Akademie der Griechishen Sprache und Kultur της Γερμανίας και τη Σχολή Δημοσιογραφίας της Αυριανής.
Αρθρογραφεί στην Αυριανή (στήλη «Εν Ολίγοις»), στη Νέα Ελλάδα (στήλη «Et altera pars») και έκανε εκπομπές στην τηλεόραση στο Κανάλι 29.
Είναι μέλος του Δ.Σ. της Ένωσης Λογοτεχνών Βορείου Ελλάδας.
Κέρδισε το πρώτο βραβείο σε πανελλήνιο διαγωνισμό ποίησης και το βραβείο αναγνώρισης πνευματικού έργου από Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών.
Έχει εργαστεί επίσης ως φροντιστής, καθηγητής Λυκείου, και έχει έργο ως συνδικαλιστής. Ήταν παντρεμένος και είχε δύο παιδιά. Ζούσε και εργαζόταν στα Γιαννιτσά


Τόσες ελπίδες θέριεψαν, καθώς πάνω στα βράχια,
σαν ανεμώνη άνθισες. Μα ήρθε ξεροβόρι.
Χριστέ, αλλάξαμε  στρατί, στην καταχνιά, στ’ αγιάζι,
Χριστέ, Σου ξεστολίσαμε τη φτωχική τη φάτνη.
Τα πάθη τ’ αχαλίνωτα, στα δίσεκτα τα χρόνια,
συναγερμοί, ξεσηκωμοί, της γης οι αρματωμένοι
ξεθώριασαν και τ’ όνειρο κοντά Σου να βρεθούμε.
Αστροπελέκια, κεραυνοί, ανταριασμένη η πλάση,
πόλεμος, δάκρυα, μοναξιά, φύλακες, δεσμωτήρια,
μίσος, φωτιά και σίδερο, κάστρα και πολεμίστρες.
Γονιοί που νεκροφίλησαν και μάτια που στερέψαν’
σημάδεψαν τη ζήση μας. Είμαστε τόσο μόνοι…
Μεσσία αμεσουράνητε, θεόσταλτε Σωτήρα,
δροσιά του ανθού κι αυγερινέ, ξεδιψαστή οδοιπόρου,
βασιλικού ακροβλάσταρο κι αντίδωρο Θεού,
να μου’ δειχνε και μένανε της Βηθλεέμ το αστέρι
προσκυνητάρι μακρινό, το φτωχικό καλύβι.
Και δώρο την αγάπη μου αντί χρυσό και σμύρνα
να Σου ‘ φερνα γονατιστός, Θεέ μου, βασιλιά μου.
Δίπλα Σου πόσο θα’ θελα να γεννηθώ, Χριστέ μου,
και της γεννήτρας Παναγιάς να ‘χα κι εγώ το χάδι.
Λίκνο το λίκνο Σου, Χριστέ, μα κι ο σταυρός δικός μου.
Στα μέρη τ’ αγιόβατα μαζί να περπατούσα
και μια του φωτοστέφανου να μ’ άγγιζε αχτίνα,
να μου ‘φερνε την Άνοιξη, το φως και τη γαλήνη,
στης Άγιας το ξημέρωμα νύχτας των Χριστουγέννων.
Και με το γλυκαπάντημα, νιογέννητε Χριστέ μου,
μαζί ζωής ξεκίνημα καινούριο ν’ αρχινούσα,
μ’ όλης της γης τους ταπεινούς, δύστυχους, πεινασμένους.
Βαρκάρης μας στις τρικυμιές, μ’ αστροφεγγιά, με νέφη
και βάλσαμο τα λόγια Σου ν’ αγγίζαν’ τις ψυχές μας.
Να γαληνεύαν’ οι καρδιές, να θέριευαν οι ελπίδες
για μια ζωή χαρούμενη, παντοτινή κι αιώνια.

ΘΑΝΑΣΗΣ ΙΩΣ. ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ

Σας  εύχομαι ολόψυχα      Κ Α Λ Α     Χ Ρ Ι Σ Τ Ο Υ Γ Ε Ν Ν Α !
ΓΙΩΡΓΟΣ  ΙΩΣ.  ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ

*************************************************************************



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου



EVIA XALKIDA PHOTOS

Pages